Membres Membres Panneau de contrôle de l’utilisateur Panneau de contrôle de l’utilisateur FAQ FAQ Inscription Inscription   Rechercher Rechercher Connexion Connexion

Publier un nouveau sujet Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez rédiger ou éditer aucun message.
Auteur Message
 Sujet du message: [Archives] Cartoonist
MessagePublié: 04 Nov 2004 20:20 
tout est dans le titre :lol:

Alors apparament, il aura lieu du 13 au 15 mai 2005 (pour les sceptiques, voici le lien vers le calendrier du Parc Chanot

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 04 Nov 2004 20:56 
Du 13 au 15 mai? C'est pas 2 semaines avant Epita ça? ^^; Et c'est pas en plein pendant les partiels? ^^; Euuuuuh je crois qu'on va oublier hein ^^,

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 04 Nov 2004 21:50 
ça dépend, avec le systême lmd les partiels sont fin avril désormais ! :D

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 04 Nov 2004 22:10 
Et pour ceux qui ne sont pas à l'ecole, pas de partiels tout court

Profil Site Internet Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 04 Nov 2004 23:15 
c votre fote vs etes etudiants attends c koi ca ces jeunes qui preferent leurs etudes a la japanim ...n'importe koi!
smirnoff_king kong] 12:21: luluuuu on va etre vosins!!!
[Salle principale]: Ludo nous à quitté(e) à 12:22.
[Flammechant] 12:22: le pauvre ça l'a fait fuir

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 2:10 
c'est pas ce qui s'appelle avoir un avenir ?

d'ailleurs, je me demande quel sera celui de cartoonist *mode dubitative*

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 10:04 
Alp'Anim
oui enfin n'oublions pas qu'une date ca se décide pas comme ca, il y a énormement de salon cette année et le parc chanot il doit pas y avoir 36 we de libre...

quant au reste parfaitement d'acc avec vous!!

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 18:45 
Administrateur
C'était déjà la même histoire il y a qques années avec Cartoonist Paris vs BD-Expo, puis ensuite avec Cartoonist vs Japan Expo, avec le grand classique Cartoonist Toulon vs Epita...
Coincidence?... J'en connais un qui n'a pas l'air de bien capter qu'on ne réussi pas une grosse conv avec une poignée de magasins et qques visiteurs.

Toutefois, vu que la conv se situe à Marseille elle vise surement un public du sud, alors qu'Epita vise surtout un public parisien... Il serait donc intéressant d'avoir l'avis des gens du sud à ce sujet.

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 18:55 
Alp'Anim
ah bah je peux te le donner, moi j'y vais po!! et les fanzines sont po chaud non plus... les cosplayeus je pense que non vu l'accueil de cartoonist 2002! et voila quoi..:)

bref, on verra mais ca m'a l'air mal barré!! fadra qu'il y ai grave de l'invité pour me persuadé d'y allé!! et que j'ai un badge vip..lol

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 19:24 
je pense qu'une bonne partie des personnes du sud iront à toonist et à japan expo
épita et japan expo sont trop proche point de vu date et surtout pour le budget
faut prendre en compte qu'il y aura une autre convention dans le sud ^^" je pense pas qu'il y est de la fourberie dans les dates

Sujet du message:
MessagePublié: 05 Nov 2004 20:36 
dieu a écrit:
ça dépend, avec le systême lmd les partiels sont fin avril désormais ! :D

même avec le systeme lmd moi mes partiels sont fin mai premiers jours de juin.

Bon bah le cartoonist ça sera sans moi vu les dates, et vu mes souvenirs du cartoonist. Et puis bon c'est pas annoncé super en avance cette histoire. Ils comptent la faire la semaine avant leur campagne de pub.? Et puis meme enchainer 3 conventions a la suite je suis pas une accro à ce point, pour moi y a pas que ça, alors bon je privilégie JE puis Epita.

Sujet du message:
MessagePublié: 07 Déc 2004 3:00 
Hi^^
If it's possible I would like to have some infos about this covention.

- In Marseille are there good hostels? I have a little of money and so if I want to go also at the Epita and JE I can't spend them in a hotel, but if there is a good hostel I won't must to sleep in car for this event.^^;;;;

- About the cosplay, the organization is similar to that of the JE? a day for the singles and another for the groups or one or more days all together?

- always about cosplay, it's possible to take part at the contest also with a costume of a original character and not only of official animes, mangas or games?

Sorry for all these questions, but before to leave from Italy, I would like to have some infos, so I will know if to came at this covention.

Thanks a lot^____^

Sujet du message:
MessagePublié: 07 Déc 2004 14:45 
If I were you I would save my money for epita and japan expo. cartoonist con is poorly organized, expensive, and during the past editions in Paris they clearly showed how much they care about cosplayers...in their minds, it seemed that cosplayers were here to attract people and make a lot of money.

a lot of cosplayers from Paris said they will not go this year. neither will I.

Dernière édition par Co le 07 Déc 2004 23:39, édité 1 fois au total.
 Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 07 Déc 2004 17:30 
Comme c'est une convention près de chez moi, si elle a bien lieu, j'irais sûrement :) J'espère que ce sera mieux que les années précédentes lol

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 07 Déc 2004 20:22 
Hoshi a écrit:
Hi^^
If it's possible I would like to have some infos about this covention.

- In Marseille are there good hostels? I have a little of money and so if I want to go also at the Epita and JE I can't spend them in a hotel, but if there is a good hostel I won't must to sleep in car for this event.^^;;;;

- About the cosplay, the organization is similar to that of the JE? a day for the singles and another for the groups or one or more days all together?

- always about cosplay, it's possible to take part at the contest also with a costume of a original character and not only of official animes, mangas or games?

Sorry for all these questions, but before to leave from Italy, I would like to have some infos, so I will know if to came at this covention.

Thanks a lot^____^

Hello Hoshi :)

For the hotel I can't answer you about that, because I don't know very much this city, but I think there are some hotel not too expensive like formule 1 or campanile or something like that near 30€ for one night I think!!

For the cosplay : for next cartoonist don't know yet, for old cartoonist, the cosplay was only saturdays for the solo and the group!
And if you would like to take part to the contest with original characters, I think you can.

And I talk to you about old cartoonist for you can have a different opinion.
The cartoonist which were in the south (Toulon) was really great!! especially during the cosplay, the activities, and it's most be great conventions for me.
For the cartoonist to Paris, it must be not very well, bad organisation, and for the cosplay very bad for cosplayers who participated.
But for this cartoonist to Marseille it will be possible that a great convention with a better organized and new activities and a much better cosplay and I would say to you to go to see, because is not very far from italy.

ps : sorry sorry for my bad english

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 1:04 
Thanks a lot to all for these infos.

If it will be possible I will take part at this covention.

About the behaivour of organization on the consideration of the cosplayers to have more money,
in Italy it's normal.
In my country in general the organization of convention support only the cosplay because so came more people...and when it's so is a good thing,
because there are also conventions where they don't want the cosplayers, because, in their opinion they scare the visitors of the coventions.
In France the world of the cosplay is really different from the Italy (Elaïse saw with her eyes^^;;; ), we are really primitive respect your organization,
so also the most ugly France covention is wonderful respect to those italian.

Yes, is true that Marseille is more near to the Italy...in fact for this reason I though to came in car if will came also my boyfriend (because we had only a car), so I will able to bring my original costume
that is impossible to bring in train or in aeroplane...and then...I would like to bring it in a France Convention, because in Italy the original character are not
contemplate in the contest...and then this costume is a little ecchi...and in my country there are some bastard people ready to take your photos and to post them
in a pubblic forums with bad comments if you have a sexy dress.;___;

While if I won't the car I think that I'll came in train(that surely is easy to arrive at Marseille) and I will bring some Ed's costumes.^^;;;

so for all these reasons also if the Cartoonist is not really good, I think that I will came anyway^____^

Thanks again Co and Hermione for all this infos, you are really kind.^______^

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 1:12 
I think this Cartoonist will be better than the olds Cartoonists ^^

Maybe...
In Marseille is more easier to find a good and cheap hotel (Paris's so damn expensives >_< )

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 4:44 
It's really nice!^____^ So I will able to find a good hotel for the night!^^
Now I must only to persuade my boyfriend to came with me, so I will have also the car^^;;;

Thanks again for the infos.^__^

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 8:45 
Co, I thik you're mainly talking about Cartoonist in Paris, but at the time Cartoonist was in Toulon, il has always been a good trip ! (but I guess I don't know how the cosplayers were treated) And in the South, all the members of the staff stayed calm and gentle, not like in Cartoonist-Paris...
Give them just a chance, for their "first" year ! 8)

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 13:22 
C'est tellement pres de chez moi que j'irai pour ma part! :)
On verra bien comment ca se passe et de toute façon ça permet toujours de revoir des gens et c'est ça qui est cool ^^ (bon parcontre avec epita deux semaines apres et le bac ca va etre tendu!)

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 08 Déc 2004 19:03 
Binours a écrit:
Co, I thik you're mainly talking about Cartoonist in Paris, but at the time Cartoonist was in Toulon, il has always been a good trip ! (but I guess I don't know how the cosplayers were treated) And in the South, all the members of the staff stayed calm and gentle, not like in Cartoonist-Paris...
Give them just a chance, for their "first" year ! 8)

well, concerning the past editions in Toulon, during the last one only it was quite nice to cosplay there since we had a room where we could watch the show, with chairs, water and everything, but since the persons who decided that left the team I am not sure it will be so comfortable this year.
and the year before was a real organization disaster, even in Toulon. we were treated like human beings during that last edition in Toulon only because we made quite a fuss about the conditions the year before (nothing was organized, really. even finding where to go at what time was a real challenge).

about the situation in Italy, maybe you should try to shout louder... :evil:

concerning this "sexy dress and comments" story, don't worry, that's just the same here. never mind. don't pay attention to what people say. "I do not know shame, I am a cosplayer" (Nicolas)

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 29 Déc 2004 14:59 
Erf bizarre le site est tjs pas à jour alors que c'est tjs annoncé "courant decembre"... bon ca laisse encore 2 jours mais quand même .....

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 29 Déc 2004 15:14 
Lyon Hoshi
Bon je ne veux pas etre mauvaise langue mais je dirais : toujours autant de problème sur les annonces et les promesses d'informations.

Sujet du message:
MessagePublié: 01 Jan 2005 19:21 
et alors??
Des nouvelles ???

Profil Hors-ligne 

Sujet du message:
MessagePublié: 01 Jan 2005 21:27 
il a contacté les boutiques à marseille et les associations donc je pense que ça va se faire
japey c cool que tu viennes ;)

Dernière édition par marieco le 01 Jan 2005 21:39, édité 1 fois au total.

Modérateurs: Nicolas, Ichigo, AoiKitsune, BEN, Galcien

Heures au format UTC + 1 heure [ Heure d’été ]

Publier un nouveau sujet Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez rédiger ou éditer aucun message.